Dionica autoceste A11 Buševec-Lekenik jutros je službeno otvorena u 7,30 sati. Prometnicu od 11,2 km vrijednu 700 milijuna kuna (bez PDV-a), otvorio je premijer Zoran Milanović, zajedno s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdaš Dončićem.

Prvih sat vremena vozači su tim dijelom mogli voziti besplatno, a zatim je na snagu stupila naplata cestarine. Za prvu skupinu vozila od Mraclina do Lekenika vožnja stoji 9 kuna, a za četvrtu 31 kunu. Relacija Buševec-Mraclin vozače prve skupine vozila košta 4 kune, dok je kunu skuplja relacija Lekenik-Buševec.

IMGP7207

BARIŠIĆ PREDLAŽE PREKATEGORIZACIJU

Iz gradske uprave priopćili su kako se gradonačelnik Dražen Barišić protivi naplati te da od premijera Zorana Milanovića traži ukidanje cestarine. Gradonačelnik predlaže da se autocesta prekategorizira u brzu cesti, kao što je to bio slučaj s pravcem prema Bjelovaru i Koprivnici. Ističu kako Barišić zbog uvođenja naplate nije želio nazočiti današnjem obilasku.

– Protiv smo naplate cestarine i to iz jednostavnog razloga jer bi osnova izgradnje autoceste, osim brže i bolje prometne povezanosti trebala biti stvaranje uvjeta za uzlet gospodarskog razvitka kraja kroz koji prolazi, čemu u prilog zasigurno neće ići uvođenje naplate cestarine na cestarinskim prolazima u Buševcu i Mraclinu – poručio je Barišić, dodavši da Grad Velika Gorica teži unapređenju postojećih i otvaranju novih gospodarskih zona u kojima bi se zaposlio veći broj ljudi, te da je Grad još 2013. godine službeno tražio da se prometovanje ne naplaćuje.

Autotim

– Dodatno uporište za uvažavanje našeg zahtjeva nalazimo u slabom imovinskom stanju građana Siska, Petrinje, Lekenika i rubnih naselja Velike Gorice koji gravitiraju autocesti, a koje je posljedica uništenog gospodarstva koje se do danas nije oporavilo od ratnih zbivanja iz domovinskog rata uslijed čega mladi ljudi ne vide perspektivu i odlaze u veće gradove. Upravo zbog izrečenog oni kojima je najpotrebnija brza spona sa Gradom Zagrebom i ostalom mrežom javnih prometnica neće biti u mogućnosti plaćati cestarinu te će autocesta ostati prazna, neiskorištena i bez vozila, a postojeća državna cesta D-30 koja prolazi kroz naselja i dalje će biti prinuđena svakodnevno „gutati“ ogroman broj vozila koja ugrožavaju građane i sigurnost prometa, stvaraju buku i onečišćuju okoliš – stoji u citatu gradonačelnika.

IMGP7196

IZGRADNJA POČELA 2010.

Izgradnja dionice Buševec-Lekenik započela je 2010. godine. Na ovoj dionici izgrađeno je 20 objekata, od toga 2 mosta,1 prolaz za životinje, 1 vijadukt, 1 ekodukt ( prijelaz za životinje), 1 putni prolaz, 6 putnih prijelaza i 8 propusta. Također su izgrađeni i čvor Lekenik s pripadajućim nadvožnjakom, cestarinski prolaz Lekenik i  projektom planiran prateći uslužni objekt Pešćenica.

IZNOS CESTARINE

ULAZ I Z L A Z
Mraclin Buševec Lekenik
I A 2 5
I 4 9
II 7 15
III 10 22
IV 14 31
ULAZ I Z L A Z
Buševec Mraclin Lekenik
I A 2 3
I 4 5
II 7 8
III 10 12
IV 14 17
ULAZ I Z L A Z
Lekenik Buševec Mraclin
I A 3 5
I 5 9
II 8 15
III 12 22
IV 17 31

Izvor: New feed

Facebook komentari

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.